måndag 16 februari 2009

Bröduppror

Idag tänkte jag inte skriva om kommunalpolitik utan om bröd.

Jag såg i förra veckan att Aftonbladets matskribent ifrågasatte de hög priserna på bröd som vi får betala i affärerna. Jag kan inget annat än instämma 25-30 kronor för ett bröd på våra stormarknader som oftast är flera dagar gammal och redan färdigskivat, eller så är det det s.k. brödet som är bakat i butik som snabbt blir torrt och ramlar i bitar. Jag förstår inte att folk inte ställer högre krav på brödets kvalitet.

Själv köper jag det mesta av mitt bröd på det utmärkta kondiset, Spaaks, i Tumba Centrum. Alltid nybakat och med hög kvalitet och dessutom billigt. En formfranska kan Du få för 15 kronor. Sverige behöver fler småbagerier så att vi kan få äta ordentligt bröd igen!

Inga kommentarer: