onsdag 7 januari 2009

Nystart

Så var väl de flesta tillbaks på arbete och i skolan efter en välförtjänt julledighet. Här i Botkyrka startar vi upp med kommunstyrelse redan så här den första dagen efter ledigheten. Det finns en del ärenden som man kan tycka en hel del om, speciellt sådant som rör de s.k. demokratidagarna och insatser i det kommande Europavalet. Det finns också en del som är bra på dagordningen som t ex att regeringens satsning på Nystartskontor också kommer Botkyrka till del.

För egen del har jag passat på att vara ledig och umgås med släkt och vänner under helgerna. Julfirandet förmörkades dock av att min partivän och kamrat i kommunfullmäktige, Anneli Erma, avled på julafton. Jag kände Anneli sedan nästan tjugo år och hon var en övertygad liberal som speciellt var engagerad i sociala frågor. Själv kommer jag aldrig att glömma att Anneli var den person som gav den första leksaken till min dotter när hon föddes. Vi saknar Dig Anneli!

Inga kommentarer: