onsdag 7 maj 2008

Då kör vi igång med bloggandet

Från många håll och kanter har jag fått höra att det är dags för mig att börja blogga och nu så gör jag det äntligen. På denna blogg kommer jag att visa hur livet är för en heltidsengagerad politiker i opposition i en förortskommun till Stockholm.
Jag har snart varit gruppledare för Folkpartiet i Botkyrka i tio år och de senaste fem åren på heltid. Här i Botkyrka styr sossarna för det mesta. Sedan valet 2006 måste de dock ta hjälp av såväl vänsterpartiet som miljöpartiet för att kunna sitta kvar vid taburetterna, vilket tyvärr går ut över medborgarna i kommunerna då skattemedlen sprätter iväg åt alla möjliga håll. Det var väl en bra början! jag är snart tillbaka med mer kommentarer.

2 kommentarer:

sakine sa...

Välkommen till bloggosfären, Lars!

Jan Rygaard sa...

Välkommen Lars!