torsdag 15 maj 2008

Den sämsta formen av moderat politik

Det kan man uppleva i Täby just nu. Kommunala skolor reas ut till ett underpris. Bra att Kunskapsskolan igår lade ett bud på Skarpängsskolan som är dubbelt så högt som det kommunen erbjudit personalen som vill ta över skolan.

Jag är för att det skapas alternativ i offentlig sektor och ser gärna fler avknoppningar av kommunala skolor, dagis eller äldreboenden. Men i likhet med min kollega i Täby, Mats Hasselgren, anser jag att det måste ske på marknadsmässiga villkor. En kommun kan inte bara ge bort skattebetalarnas tillgångar. Det som moderaterna i Täby nu håller på med är ett politiskt självmål och kommer bara att spela sossarna i händerna i nästa val.

I morgon ska jag åka på utflykt med min sons skola och jag får se om det blir tid över till bloggande då.

Inga kommentarer: