fredag 23 maj 2008

Platsstols förbud

Jag ogillar allt och alla som lägger ner kraft och själ på att hitta på nya förbud och annat krångel för medborgarna. En av de senaste trenderna är, kan man läsa i Svenska Turistföreningens tidning "Turist", att flera kommuner (dessbättre inte Botkyrka) runt om i Sverige ställer som krav att serveringar som vill ha en uteservering inte får ha helgjutna platsstolar på dessa! Platsmöbler som liknar rotting är dock tillåtna.

Här ser vi ett typiskt förslag på politikers och myndigheters regelkrångel i praktiken. Så hårda krav på företagen så att många företag inte blir startade eller så växer inte de som redan finns. Jag tycker man ska få vilka stolar som helst så länge som man inte blir smutsig när man sitter på dem.

När man ser exempel som detta kan jag undra över var inte alla bekänner sig till den fria marknadsekonomin som jag gör. Men alla får den uppfattning som man själv vill.

För övrigt så hade inte mina utemöbler passerat denna kontroll!

Inga kommentarer: