torsdag 22 maj 2008

Integrationsprojektens förbannelse

Det har blåst upp ett herrans liv när det gäller Tidningen Fokus integrationsranking som jag tidigare skrivit om. Ilska har riktats från tidningen men också från andra över att min tidigare medarbetare Sakine Madon har vågat ifrågasätta rapporten. Jag stöder Sakines åsikter till fullo.

Själv är jag verksam i det mintgröna kommunalhuset i Botkyrka och ser alla dåliga projekt i verkligheten, tillskillnad från många andra som sitter och tycker långt härifrån om allt flummigt gulligull. Jag kan intyga att det har funnits tankar på projekt som syftat på att alla invandrarkvinnor skulle få en get. Likaså har det funnits projektpengar till naturguidning för invandrare. Ytterligare exempel, kommunstyrelsens sammanträde i mars blev avbrutet av att clowner rusade in och avbröt sammanträdet med jonglering för att fira cirkusåret (ingen respekt för demokratin)!!! Så är verkligheten i dagens Botkyrka! Listan kan göras lång det finns så många tokigheter som vänsterstyret i Botkyrka pysslar med. Den grundläggande tanken med alla projekt verkar vara för att tala klarspråk att försöka vinna befolkningen i framförallt Norra Botkyrka att rösta på vänstermajoriteten i nästa val så att några politiker kan fortsätta att få ha sina kommunalrådstitlar.

Samtidigt så pekar andra kurvor på fel håll i Botkyrka. Jag har tidigare skrivit om att arbetslösheten är högre i Botkyrka än på andra håll och så sent som igår tog jag upp frågan om det usla företagsklimatet i kommunen. Det är dessa frågor som de ansvariga politikerna borde ta i och inte hålla på med att hylla clownnäsor!

2 kommentarer:

sakine sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
sakine sa...

Tack för stöd Lars! Ja, jag blev besviken på både Fokus ovilja att läsa min kritik och på Citys chefredaktör som i vanlig ordning försöker framställa mig som den som slarvat med fakta.

Det var min sista krönika i för den tidningen. Kämpa på i Botkyrka! Och håll mig underrättad om clownerier via bloggen :o)