onsdag 7 maj 2008

Får man vara motståndare till Spårbilar?

Det kan man verkligen fråga sig. På SVT-text kan man idag läsa om att det planeras för spårbilar i såväl Östersund som Åre (fast det mer verkar som en linbana som går i mindre kuperad terräng). Om en vecka ska en intresseorganisation bestående av kommunpolitiker, med fd EU-parlamentariken Hans Lindqvist (c) i spetsen, och andra spårbilslobbyister hålla årsmöte i Gustavsberg och naturligtvis ska Botkyrka vara med här också. Fattas bara kommunen ska vara med i alla organisationer!

300 000 kronor ska kommunen satsa på att utreda om spårbilar ska glida omkring i Botkyrka. Min gissning är att det görs för att miljöpartiet snällt ska sitta kvar i majoriteten. Jag sticker ut hakan och säger att jag tor inte på spårbilar i Botkyrka. Ja, vi behöver bättre kollektivtrafik. Pendeltåg och tunnelbana ska gå i tid och det behövs fler bussar men jag kan inte för all min värld begripa varför små plåt- och glasburkar med plats för max 4 personer i ska glida omkring i kommunen på en skena som hänger i luften. Dessutom trodde jag att det var SL och landstinget som ansvarade för kollektivtrafiken i Stockholms län

Inga kommentarer: