måndag 27 april 2009

Vem blir uppstickaren i EU-valet?

Med det menar jag finns det något politiskt parti som kommer att få ett rejält lyft i det kommande Europaparlamenstvalet? Naturligtvis hoppas jag att Folkpartiet ska få ett rejält lyft i valet, men finns det något annat parti?

Många, framförallt i media, menar att det främlingsfientliga Sverigedemokraterna ska få ett genombrott och komma in i Europaparlamentet. Det kan dessvärre bli så, men jag vill också höja ett varningens finger för Piratpartiet. Detta för att jag tror att många framförallt ungdomar attraheras av deras budskap som i frågasätter lagstiftning mot fildelning m.m. Och det finns en risk att de kan samla många röster. problemet med ett parti som Piratpartiet är vad tycker de om allt annat? Jag tycker att de som tänker sig rösta på dem bör fråga sig det innan man röstar. vad vill de göra åt klimatfrågan, EMU m.m.

Inga kommentarer: