tisdag 26 maj 2009

Därför är jag EU-positiv

Allt sedan Sverige gick med i EU den 1 januari 1995 så har det nästan varit trendigt att vara EU-kritisk. Dessbättre verkar det nu som om allt fler svenska är positiva till EU. Själv är jag glad att jag är med i Sveriges mest EU-vänliga parti, Folkpartiet liberalerna.

För mig är frågan om fred och frihet den viktigaste för Europasamarbetet. Ju fler demokrati som samarbetar och sluter upp bakom marknadsekonomi och frihandel desto bättre är det för freden. EU kom ju till i början av 1950-talet som Kol- och stålunionen för att utveckla handel med dessa varor mellan länder och därmed förhindra krig.

Detta skriver jag när jag mellanlandar på kontoret. I eftermiddag är det AU-sammanträde i polisnämnden och därefter ska vi i FP-Botkyrka dela ut material i brevlådorna i Norra Botkyrka.

Inga kommentarer: