torsdag 30 juli 2009

Dags att börja värma upp igen

Inför höstens jobb menar jag då. Om ca en och en halv vecka är det dags att börja jobba. Det är mycket skoj som ligger framför mig under hösten såsom provval till riksdag och kommun i vilka jag ställer upp som kandidat. Lägg därtill att jag håller i valberedningen inför landstingsvalet. I höst blir det också programskrivande inför valet nästa år och jag ska dessutom vara ombud på vårt landsmöte i Växjö i november. Så man kan lugnt säga att det händer mycket i höst!

Men än är vi inte där. I mitt förra inlägg jämförde jag olika länder och jag glömde en sak som är lite annorlunda i Sverige jämfört med andra länder. Varför stoppar vi in bankomat korten upp och ner? I alla andra länder som jag har varit i så är det magnetremsan ner som gäller.

Inga kommentarer: