måndag 5 augusti 2013

Att kunna sluta i tid

Så här i provvalstider är det alltid dags att fundera på om ska fortsätta att köra på som tiidgare eller om man ska göra något annat. Själv har jag bestämt mig för att dra mig tillbaka som gruppledare i Botkyrka efter denna mandatperioden. Jag tänker testa något nytt i politiken och därför tar jag sikte mot landstingsvalet plus att jag ställer upp i provvalet till Riksdagen.

Folkpartiet i Botkyrka har inte haft någon ordinarie ledamot i Stockholms läns landsting sedan 1994 så det är hög tid nu. Det är viktigt att Botkyrka har god representation i landstinget och här känner jag att jag kan göra nytta.

Samtiidgt tycker jag att jag gjort mitt efter 16 år som gruppledare i Botkyrka. Visst är det kul att vara gruppledare, men man ska ha vet att sluta i tid. Medan man fortfarande har mer att ge i politiken. Därför vill jag ladda om inför nästa val!

Inga kommentarer: