torsdag 4 juni 2009

Kaffe eller clowner

I dessa ekonomiskt dåliga tider finns det ingen hejd på vad man kan spara på. En partikamrat till mig i Blekinge vill dra in på kaffe som är gratis för kommunanställda. Jag tycker att detta är fel. Att spara på kaffe,tvål och handdukar är fel när kommunen ska hålla igen. Det finns mycket att , ofta hela verksamheter som man kan dra in på.

Här i Botkyrka kan man ju ifrågasätta hela den s.k. upplevelsenäringen, vilket jag och Folkpartiet gjort länge. Nu är jag ännu mer övertygad om att den ska bort. Detta efter det att jag i Alby i lördags fick se en man som drog en resväska i vilken det satt en kvinna ihopkruppen som delade ut inbjudningskort till de boende i Alby om att man, med skattepengars hjälp, var välkommen på gårdsteater och möjlighet till att låna hem en dans till sin lägenhet. Mot sådana här tokerier väger gratis kaffe lätt!

Inga kommentarer: