torsdag 11 juni 2009

Tack Leijonborg!

Har precis fått reda på att Lars Leijonborg kommer att lämna sin post i regeringen. Efter ca 40 år i politiken vill Lars nu göra något annat. Lars Leijonborg har funnits med i min politiska gärning i de ca 20 år som jag själv varit med i politiken.

När jag var ny i politiken i Solna i slutet av 1980-talet så var Lars Leijonborg "vår" riksdagsledamot. Jag fick bla tillfälle att intervjua honom i närradion i Solna vid ett tillfälle.

Under de drygt 11 år som jag jobbade på Riksdagen fanns Lars Leijonborg med där hela tiden först som gruppledare och sedan som partiledare. På senare år har jag inte träffat Lars så mycket men jag kan säga att det är många stora förändringar till det bättre som han fått genom i högskole- och forskningspolitiken. Nu senast med avskaffandet av kårobligatoriet.

Lars Leijonborg har ofta målats ut i media som lite torr och trist, men denna bild är inte sann. När man känner Lars lite närmare så är han bland de allra mest sociala och roliga politiker som jag träffat.

Inga kommentarer: