måndag 10 augusti 2009

Terminsstart

Då kör jag igång idag på allvar efter semestern. Ute är sommaren kvar, och det är ju faktiskt bara den 10 augusti. I Stockholmsområdet har sommaren inte varit så blöt som det talas om på andra håll. Visserligen var jag borta i tio dagar och då vet jag inte hur vädret var men annars har det inte regnat så mycket, bara en del korta regnskurar. Hoppas på lite värme till innan hösten sätter in på allvar.

I slutet av förra veckan meddelade Folkpartiets riksdagsledamot från Botkyrka, Karin Pilsäter att hon inte ställer upp till omval efter nästan tjugo år i Riksdagen. Jag beklagar det då Karin har varit en mycket bra representant i riksdagen för såväl hela Sverige som för Stockholmsregionen, Södertörn och Botkyrka. Karin har dock sagt att hon inte lämnar politiken helt och hållet utan hon vill fortsätta med kommunalpolitik i Botkyrka vilket jag glädjer mig åt.

Inga kommentarer: