måndag 25 augusti 2008

Privat äldreomsorg

Är bra tycker jag till skillnad från alla offentligasektornkramare. I fredags besökte jag två privata äldreboende som drivs av Carema och de fungerar alldeles utmärkt.

Det var små enheter med inte så många brukare och såväl de äldre som personalen tyckte att det var utmärkt. Hela inredningen var gemytlig och även möblerna i de gemensamma utrymmena bestod av äldre möbler som de gamla kunde "känna igen" (jag undrar om möblerna på det äldreboende jag hamnar på kommer att vara sådana från den tid då jag var "ung").

Carema vill bygga ett större äldreboende i Tumba och det ska bli intressant att följa detta projekt. Inte minst ur kostnadshänseende. Jag tror nämligen att de klarar av att bygga ca 25% billigare än kommunen.

Det finns många skäl till varför privata äldreboenden är bra!

Inga kommentarer: