fredag 19 september 2008

Fredag

Fredag igen och äntligen skinner solen lite över Tumba. Det känns bra då jag fått köra fjärrvärmen i det ruggiga väder som varit de senaste dagarna.

Har fått handlingarna till Folkpartiets partiråd som hålls om två veckor. Jag är ombud vid partirådet som utgör någon form av minilandsmöte då år då landsmöte inte hålles.

Det är tre frågor vi ska diskutera vid partirådet. Klimatfrågan, där Folkpartiet vill bygga ut kärnkraften. Det är bra! Integritetsfrågor, kan gissa att FRA blir ett huvudnummer. den tredje frågan är integration.

Jag kommer naturligt nog att lägga det mesta av mitt krut på integrationsfrågan. Jag ledde ju en arbetsgrupp inom länsförbundet i våras som svar på en rapport just inför partirådet. Det finns stora brister i förslaget som ska diskuteras på partirådet. Visst det är bra med krav på medborgarskap och visst det är bra att man inte ska slippa undervisning i skolan pga religiösa skäl. Men förslagen från partistyrelsen saknar helt tankar om de stora frågorna i integrationspolitiken. Nämligen arbete och boende. Detta kommer jag att tydligt påpeka under partirådet.

Inga kommentarer: