fredag 17 oktober 2008

Föreningsbidrag

Var på ett internt folkpartimöte igår kväll. Det kom fram från flera som var där och som sitter i majoritet i sina kommuner att kultur- och fritidsnämnderna får ökade anslag då de anses ingå i en Folkpartiprofil förutom utbildning och omsorg. Jag kan förstå att man vill satsa på kultur och fritid men det gäller att se upp. Det jag främst tänker på är föreningsbidragen. Jag tror att på många håll är det problem att hålla ordning på dem och många gånger uppmanar konstruktionen till fusk. Ska det satsas på kultur och fritid så anser jag att det är i första hand bibliotek samt fritidsverksamhet riktade mot ungdomar som ska lyftas fram och jag är övertygad om att detta kan ske utan mer pengar.

I Folkpartiets skuggbudget i Botkyrka anslår vi mindre pengar till kultur- och fritidsnämnden än vad majoriteten gör.

Inga kommentarer: